eerste bericht uit rwanda - Reisverslag uit Gatenga, Rwanda van Grietkin Vanhove - WaarBenJij.nu eerste bericht uit rwanda - Reisverslag uit Gatenga, Rwanda van Grietkin Vanhove - WaarBenJij.nu

eerste bericht uit rwanda

Door: Grietkin

Blijf op de hoogte en volg Grietkin

18 Januari 2009 | Rwanda, Gatenga

Dag allemaal…

Gisteren een uur te laat vertrokken vanuit Brussel, maar op tijd aangekomen hier in Rwanda. Onze valiezen heel vlug gevonden en daarna stond pater Frans te zwaaien naar mij dat we moesten komen. Blijkbaar had hij een foto van ons ontvangen zodat hij wist hoe we er uitzagen. Na een rit van ongeveer 15 à 20 min. Kwamen we aan hier op het domein. 't Was nog donker, dus de pracht van de natuur heb ik pas deze morgen kunnen ontdekken. We moeten gewoon door een BANANENPLANTAGE naar onze slaapvertrekken. Super!
Na een korte kennismaking zijn we naar onze verblijfplaatsen gereden met de auto, maar gemakkelijk te voet te doen (van het hoofdgebouw naar onze verblijfplaatsen). We kregen een gebouw toegewezen met slaapkamers, een douche, keuken, gebedsruimte, woonkamer enz. Er kunnen wel meer mensen in verblijven, maar voorlopig zijn wij de enige. Na wat bed gesleur (want we wilden op 1 kamer liggen) en onze spullen wat geïnstalleerd te hebben zijn we als een blok in slaap gevallen.

Mijn eerste indruk van Rwanda: WARM, super zalig!

Vandaag zijn we om 6u moeten opstaan, want om 7 uur zijn we vertrokken met pater Frans. Hij moest een dienst leiden en natuurlijk waren wij benieuwd hoe dat er aan toe zou gaan. Ik kan je vertellen. Heeeeelemaal anders dan in België. Verschil 1: de kerk zit daar stamp vol. Verschil 2: er wordt veel meer gezongen en de gedanst. Verschil 3: daar zitten ze op mini bankjes in plaats van op stoelen en wie op het einde van de bank zit (zoals ik), had wel de kans om plots naast het bankje te zitten. Daarna zijn we samen een instelling gaan bezoeken voor kinderen met een beperking. Confronterend, maar leuk om eens de verschillen te zien met België. Daarna hebben we nog wat rondgereden en wat inkopen gedaan.

Hier in het centrum hebben ze ons super opgevangen. Lekker eten, zeer goede begeleiding, maar ook vrijheid om onze eigen interesses te volgen. Morgen starten we met onze eerste observatie in de kleuterklas. Ze starten hier van 7u30 tot 13u30 en dan PPP, position parallel plafond Super gewoon!


Meer later

Kussen grietje xxx

  • 18 Januari 2009 - 14:48

    Katia, Geert & Sofie:

    we zijn zoooo jaloers dat het ginder lekker warm is!!

    Ik hoop dat de rest van je reis even tof wordt als je eerste dag ginder!!

    Veel succes!

    (sofie is nogal jaloers... en ze heeft een nogal onrealistisch plan om je te komen bezoeken ;) )

  • 18 Januari 2009 - 15:04

    Zoë:

    hej meid!
    ben blij dat je al goed aangekomen zijt! kan me je gezicht voorstellen als je bijna van de bank valt in de kerk hahahahahha. maar wat is PPP position parallel plafont. de max daj naar zo'n instelling hebt kunnen gaan kijken.

    egt sry dak nie kunnen komen ben woensdagavond :( :( maar als je terug zijt kunen we anders lekkere belgische frietjes gaan eten :)

    doe de groetjes anje reispartner

    dikke zoen van mij voor jou
    xxx

  • 18 Januari 2009 - 15:53

    Evelyne:

    hey,
    ik hoor da je daar amuseert veel succes. Denk wel als ik dit lees dat het geen probleem zal zijn.Ik zou ook graag in de warmte zitten.

    groetjes,
    evelyne en peter

  • 18 Januari 2009 - 16:08

    El Tomos:

    heyyy!
    super om te horen dat je goed bent toegekomen!
    Ik hoop dat er snel wat foto's volgen van de kindjes en de bananenplantage :-D
    Al veel beestjes gezien?

    kus

    Tompie

  • 18 Januari 2009 - 16:48

    Petra (de Hollander):

    Hey Grietkin,
    Fijn dat je reis helemaal goed is verlopen...

    Echt het klinkt allemaal heel mooi! Succes met je opdrachten en veel plezier.
    Ik blijf je op deze manier volgen!

    Liefs Petra (de Hollander), tja die heb je ook ;)

  • 18 Januari 2009 - 16:49

    Nele:

    Man het klinkt echt super.
    Dat van die PPP moet ik onthouden.

    Lekker warm weer dat lijkt mij echt zaaaaaaaalig. Gelukzak!

    Succes!

  • 19 Januari 2009 - 09:57

    Sara:

    Hier: regen en koud.
    Wat hebben jullie geluk :)

    Doe jullie best e :p

    ik hou jullie wel op de hoogte van de laatste nieuwtjes.

    Smak

  • 19 Januari 2009 - 10:01

    Jonas:

    Haha, super dat we alles hier kunnen volgen, doe pater Frans de groeten :p

  • 19 Januari 2009 - 18:15

    Eva:


    Hey Grietkin en Musha

    Ben blij dat het goed en tof verloopt.Ik wacht op foto's :)
    Dikke kussen ...

  • 19 Januari 2009 - 18:50

    Connie Vervaecke:

    Hoi Grietkin,

    Ik hoop dat jullie eerste dag stage goed bevallen is. Leer de kinderen er maar heel wat bij en als jullie terugkomen kunnen jullie ook al wat Kinyarwanda !
    Groetjes,

    Connie (zus Musha)

  • 20 Januari 2009 - 20:50

    Buurvrouw Martine:

    Hallo Grietkin,

    Fijn te lezen dat je goed aangekomen bent en dat het je daar bevalt.
    Als ge terug zijt meisje dan een beetje meer naar de kerk gaan hé, kwestie van het bankje gewoon te worden........
    Gisteren al verslag gekregen van Daniel (zo fier als ne gieter)maar ook met een klein hartje dat ge nu zo ver zit.
    Zal je verder inlichten hoor over Oostkerke.
    k'Zou zeggen ga ervoor,dit wordt een hele ervaring en opdracht.

    xxx de buurvrouw

  • 21 Januari 2009 - 13:57

    Monique Stroom:

    grietje en vriendin,
    k hoop dat jullie het daar heel goed mogen stellen tijdens jullie verblijf,de groetjes van de familie focquaert

  • 22 Januari 2009 - 08:22

    Fam.Scharlaken:

    Heel blij jullie goed aangekomen zijn en een goede verblijf plaats hebben, wij blijven benieuwd over jullie ervaringen en blijven jullie volgen. Groetjes van ons allen. Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rwanda, Gatenga

Grietkin

Stage kleuteronderwijs KHBO Brugge

Actief sinds 23 Nov. 2008
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 105407

Voorgaande reizen:

17 Januari 2009 - 17 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: