12 februari 2009 - Reisverslag uit Butare, Rwanda van Grietkin Vanhove - WaarBenJij.nu 12 februari 2009 - Reisverslag uit Butare, Rwanda van Grietkin Vanhove - WaarBenJij.nu

12 februari 2009

Door: Grietkin

Blijf op de hoogte en volg Grietkin

12 Februari 2009 | Rwanda, Butare


Dag allemaal,

Ten eerste doet het me echt goed te lezen dat er zoveel mensen ons hier volgen in wat we hier allemaal uitspoken


De stageweek in het eerste kleuter zit er al bijna weer op en ik moet zeggen, hij is heel goed verlopen.

Het is de eerste keer dat ik echt het gevoel heb iets bereikt te hebben met de leerlingen, maar ook bij de leerkracht.

Deze mentor is de enige mentor die ons hoekenwerk overgenomen heeft en zelf spontaan met hoekenwerk is beginnen werken. Ook staat ze open voor onze manier van werken in de kleuterklas. De leerkrachten hebben hier zoveel materiaal ter beschikking, maar doen er gewoon niets mee. Ik heb daar deze week toch in mijn klas verandering proberen in te brengen en vind (van mezelf) dat dit ook goed gelukt is. Zo heb ik bv. dinsdag water gekleurd met crêpepapier, ik heb ze laten schilderen, kleuren met stiften, knutselwerkjes laten maken met lijm en crêpepapier en laten spelen met speelgoed (wat hier ook zeeeeeer uitzonderlijk is, al hoewel er heel wat speelgoed ter beschikking is!). Ik heb het gevoel (als ik daar ook werkelijk in geslaagd ben, is een andere vraag) dat ik de juf heb kunnen duidelijk maken dat ik niet in klas ben gekomen om haar volledige job over te nemen, maar eerder om zelf iets bij te leren en ook hen iets aan te brengen.

Voor we hier waren leerden ze aan tafels en op een papegaaise manier. De juf zei iets en de kinderen zeiden het na. En dat de hele dag herhalen en de dag er na weer herhalen. Nu leren ze door te experimenteren en het al spelenderwijs te ondervinden. De betrokkenheid van de leerlingen ligt nu veel hoger, want tijdens de speeltijd moet ik ze bijna uit mijn klasje duwen!

Het contact met de mentor verliep deze week ook super. Ze heeft me ideetjes gevraagd rond knutselen en ze is zelf beginnen overtekenen uit mijn Engels prentenboekje. De andere leerkrachten daarentegen vroegen gewoon “do you want homework please” en staken een opdracht in mijn handen. Eerder profiteren dan bijleren, als je het mij vraagt. De kinderen van mijn klasje vonden het alleszins een super week, waardoor mijn week zeker geslaagd was.
Nu nog morgen de week afronden met een tentoonstelling van alle gemaakte werkjes en lekker smossen bij de watertafel. Dan voorbereiden om opnieuw voor de 2de keer in de 2de kleuterklas les te geven.

Vele kussen en groetjes

Grietje xxx

  • 12 Februari 2009 - 09:00

    Nele:

    Grietkin,
    Het doet me plezier om je met zoveel enthousiasme te horen praten over je kleuters en wat je daar allemaal uitspookt.

    x

  • 12 Februari 2009 - 14:13

    Tante Nicole:

    We volgen jullie elke
    dag en we genieten er zo van,dat we daar ook zouden willen zijn!!!!!

    Vele grtjes

  • 12 Februari 2009 - 16:48

    Grietje:

    Haha, altijd welkom...

    ze zijn hier heel gastvriendelijk en er is 3 keer per week een vliegtuig... haha
    en lang niet zo gevaarlijk als iedereen denkt...

    kus

  • 13 Februari 2009 - 18:21

    Tine:

    leuk dat je zoveel kan bijbrengen het moet echt een meerwaarde zijn om daar iets te doen!! we hebben je gemist hoor zaterdag op de 15 euro fuif!! maar ik zie dat jij je ook wel hebt geamuzeert zaterdag!! amuzeert je daar nog en ook voor ons is het tof hoor om alles mee te lezen!!

    Soen

  • 13 Februari 2009 - 18:40

    Kirsten:

    Happy Valentijn me lieve meid!!!

    Ik weet dat dit mijn eerste reactie is op jou site maar dit mag iedereen weten!!!

    IK ZIE JE GRAAG !!!!!! Je bent de liefde van mijn leven...

    Ik ben echt blij dat jou deze unieke ervaring gegund wordt. Van mij, je ouders, de school en je vriendenkring! Dit draag je voor de rest van je leven mee.

    Ik ben supertrots op jou, ik kijk echt naar je op! Jij zult het zeker maken als kleuterjuffrouw! Mijn petje af...

    Amuseer je nog en niet te veel in de witte porto en baileys zitten hé!!! Hahahaha...

    Je keppetje

    Kusje xxx

  • 14 Februari 2009 - 18:45

    René En Andrée:

    Veel groetjes van vrienden van Opa andré en Oma yvette.Oma denkt zeer veel aan U en je foto staat op haar schoorsteen.Groetjes van René en Andrée Quartier.

  • 15 Februari 2009 - 13:10

    Kristian:

    Gewoon even e berichtje om te zeggen dak je ook mis en tis e mooie saait :-) khoop da je de rest van je stage (nog 68%) evenveel lol beleeft en doe groeten aan al die kindjes van me, je schone broer

  • 16 Februari 2009 - 11:43

    Chris ( Evelien Ma):

    Ik volg jullie daar ook en zie dat jullie het goed stellen. Prachtige foto's (ook van het feest), mooie klasjes en genoeg materiaal. Ik denk dat jullie daar meer mogelijkheden hebben dan in senegal. Maar ze stellen het daar ook supergoed.

    gr chris

  • 16 Februari 2009 - 16:20

    Bart En Delphine:

    Jooooooooooowwwwwwwww!

    Ge doet da goed daar! Doe zo verder!
    Keep the spirit!

    Bart en Delphine

  • 16 Februari 2009 - 17:35

    Rudy & Yvette, :

    Hallo grietje, hier wat groetjes vanuit princess garden 23 Middelkerke.
    Doe zo voort meisje zijn zeer fier op je werk daar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rwanda, Butare

Grietkin

Stage kleuteronderwijs KHBO Brugge

Actief sinds 23 Nov. 2008
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 105404

Voorgaande reizen:

17 Januari 2009 - 17 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: