21 februari 2009 - Reisverslag uit Gatenga, Rwanda van Grietkin Vanhove - WaarBenJij.nu 21 februari 2009 - Reisverslag uit Gatenga, Rwanda van Grietkin Vanhove - WaarBenJij.nu

21 februari 2009

Door: Grietkin

Blijf op de hoogte en volg Grietkin

21 Februari 2009 | Rwanda, Gatenga

Dag dag daaaag...


Hier is het al weer zaterdag! Wat gaat de tijd snel! Dus gebruik ze wel! En dat doen we haha.


Gisterenmorgen heb ik het onthaal gegeven in mijn klasje. Daarna gaf mijn mentor het gevoel dat ze nog dringend dingen moest aanbrengen aan de kleuters, dus heb ik een stapje achteruit gezet voor haar. Ik heb dan maar besloten om de tijd nuttig te gebruiken en eens een klasscreening te houden. Ik ken de kleuters nu al beter. Ik ben nauwkeuriger beginnen observeren waar de sterke leerlingen en de zwakkere leerlingen zaten. Die heb ik allemaal genoteerd en er naast geschreven waarom ik dat vermoeden had. Ook heb ik aandachtspunten geformuleerd voor mezelf, waardoor ik de zwakkere leerlingen kan helpen. Die observaties geef ik nu door aan Musha, omdat dit de klas is waar zij volgende week les geeft. Ze kan dan zo mijn observaties en aandachtspunten gebruiken en vergelijken met haar observaties. Zo kunnen we eens vergelijken of we ons zorgen maken over dezelfde leerlingen of net niet... Leerrijk voor ons en misschien ook voor onze mentoren?

Terwijl ik vrijdag zat te observeren hoorde ik opnieuw mijn naam door de klas fluisteren. Het was opnieuw Bernice die kusjes zat te gooien in mijn richting. Toen ik daar "warazaze" op antwoordde (je bent gek! wil dit zeggen), zei ze spontaan "oya, metresse warazaze" (nee, de juf is gek), terwijl ze in de richting van de mentor wees. Ik begon spontaan te lachen en op dat moment keek de mentor natuurlijk onze richting uit. Bernice kreeg natuurlijk de volle lading dat ze moest opletten, maar daar trok ze zich weinig van aan. Na de uitbrander draaide ze zich opnieuw naar mijn richting en gaf een knipoog... Alle leerlingen die dit natuurlijk gezien hadden, zaten aan hun bankjes met een grote glimlach... Super grappig om te zien en dat in een 2de kleuter.

In de namiddag, na ons schoolwerk hadden we afgesproken met Titi. Titi is een muzikant hier in Gatenga die een videoclip heeft opgenomen samen met zijn neef, broer, enz. Hij had ons bij hem thuis uitgenodigd om eens naar zijn muziek te komen luisteren. De clip had erg veel mee van het tv-programma Martin en Monita en was opgenomen in hun living, maar zag er wel professioneel uit... Zijn broer Dyley is dj in een nachtclub hier niet ver vandaan. Ze hadden ons daar een tijdje terug ook al voor uitgenodigd, maar dat zagen wij 2 alleen niet echt zitten... 2 meisjes alleen 's nachts op stap? Maar na wat te hebben rondgevraagd hadden Rita, Liesbeth en Wouter ook wel zin om mee te gaan. Dus vanavond, gaan we het nachtleven van Gatenga gaan verkennen... Titi komt naar hier en dan gaan we samen met de auto van Rita er naartoe... Ben benieuwd wat dat zal worden, haha!

Vandaag eerst nog een hele dag voor school werken. Volgende week wordt het thema groentjes en fruit. We hebben een uitstap gepland naar een groentetuin, gaan groentjes in klas planten, puzzels maken, raadje plaatjespelletjes maken en het grote groentesoep zijn we allemaal in elkaar aan het steken... Dan sta ik in het 3de kleuter! De voorlaatste week, want de week daarna starten we het thema 'feest' en is dit ook onze laatste stageweek in Gatenga.

9 maart vertrekken we dan naar Butare om daar een maand les te geven en op 9 april komen we terug naar hier, zodat we nog een laatste week hier kunnen vertoeven. Dit wordt dan ook de enige week vakantie die we hier gaan nemen. Alle ja, vakantie is een groot woord. Die week zullen we gebruiken om alle inkopen te doen voor de feestkoffer, de portfolio in orde maken en afscheid nemen van alle mensen die we hier hebben leren kennen... Dus die week vakantie is al weer druk bezet.

Leuk weetje: 19 juni is onze diploma uitreiking. Dan zijn Rita en Frans toevallig in België en kunnen ze aanwezig zijn (als bijlage van ons eindwerk), op het moment dat wij afstuderen...

Hopelijk komt daar niets tussen...

Dat zijn alle laatste weetjes tot nu toe!

Vele groetjes en kussen

Grietkin
xxx

  • 21 Februari 2009 - 16:05

    Bart En Delphine:

    De leute daar vanavond!

    Doei!

  • 21 Februari 2009 - 21:43

    Tinneke:

    hey Grietkin

    veel plezier daar
    het is altijd leuk je berichtjes te lezen
    die Bernice is precies wel e kapoen :)

    nog veel succes
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rwanda, Gatenga

Grietkin

Stage kleuteronderwijs KHBO Brugge

Actief sinds 23 Nov. 2008
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 105394

Voorgaande reizen:

17 Januari 2009 - 17 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: